محسن حاجی میرزایی در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در گرگان اظهار کرد: پیوند نماز با نظام آموزشوپرورش و نظام تعلیم و تربیت، وسیع و گسترده است. مدرسه بیش از هر نهاد دیگری در تربیت نسل دخالت دارد و آینده این سرزمین و این ملت در مدرسه رقم میخورد.
وی با بیان اینکه هویت و شخصیت در مدرسه شکل میگیرد، افزود: سهم مدرسه در امر نماز از مسجد که خانه خدا است، بیشتر است. این مدرسه است که پیوند با خالق را تقویت میکند و به یاران مسجد میافزاید.
وزیر آموزشوپرورش تصریح کرد: مدرسه عرصهای است که جریان تربیت را شکل میدهد و شکلگیری جریان تربیت نیز با نماز احیا میشود. آموزشوپرورش تمام ظرفیت خود را در این راه به کار خواهد گرفت. در آموزشوپرورش سندی تدوینشده که بر پایه نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین، همین مأموریت را دنبال میکند.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در آموزشوپرورش برای سالهای بسیاری با تمرکز بر آموزش، عرصه بزرگی را وانهادیم و از عرصه بزرگی برای تحول در ذهن و فکر این نسل، غافل شدیم. تمرکز امروز نظام تعلیم و تربیت ما بر آموزش است و باید این تمرکز را به سمت تربیت سوق دهیم.
وی در ادامه بیان کرد: در بیش از ۸۵ درصد مدارس متوسطه اول و دوم و ابتدایی دختران، نماز برقرار شده است. بیش از ۷۰ هزار نماز جماعت در مدارس اقامه میشود.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به همکاری بیش از ۴۵۰ نفر از ائمه سراسر کشور، گفت: بیش از ۵ هزار نفر از مدیران، معاونان، مربیان و معلمان پایه سوم ابتدایی، تحت عنوان مدیریت برنامههای یاوران نماز، آموزش دیدند. تدوین ۱۸ عنوان کتاب در موضوعاتی ازجمله احکام ویژه دانش آموزان به تفکیک جنسیت و پایههای تحصیلی و روش تدریس ویژه احکام برای فرهنگیان، انجامشده است.
وی بیان کرد: بر اساس سند بنیادین باید تحولی را در مفهوم تربیت ایجاد کنیم و تربیت را در ساحتهای اعتقادی، عبادی، اقتصادی، علمی و . انجام دهیم. یکی از این موارد ساحت عبادی است که در این ساحت برای تمامی پایههای تحصیلی هدفهای روشن، عملی و کاربردی تدوینشده و در شورای عالی آموزشوپرورش تصویب و با امضای رئیسجمهور ابلاغشده است و الان مبنای تولید تمام کتابهای درسی قرار گرفته است.
حاجی میرزایی در پایان به بدهی آموزشوپرورش به ائمه جماعت مدارس اشاره کرد و گفت: برای حل مشکل بدهی به ائمه، باید ردیف معینی را پیشبینی کنیم؛ بهزودی این مشکل برطرف خواهد شد.
منبع: خبرگزاری ایلنا
درباره این سایت